måndag 3 mars 2014

Koala i Kalix

Hej

Nu har jag kommit till Kalix där jag ska hälsa på klass 2 på Norrskenets friskola. 



Nu är jag på väg in i klassrummet eleverna. Det ska bli kul och få lära känna nya kompisar och se vad de jobbar med idag när jag är med dem. 




Jag fick göra en massa roliga saker. Räkna i matteboken, laborera med pengar, men efter ett tag ville jag inte jobba i matteboken längre så jag gick och tittade på när en av tjejerna gjorde något annat, men jag visste inte riktigt vad det var, vet ni?


Efter en stund orkade jag inte räkna matte mer så jag började leka kurragömma så jag skulle slippa räkna matte. Till slut hittade barnen mig bakom blomkrukan. Vad roligt det var att leka kurragömma!  


Sen var det dags för rast och jag fick följa med en av killarna ut. Brr, vad kallt det var! Jag kunde inte stanna ute länge för jag frös så.


Efter rasten fick jag leta efter ord i en ordgömma. Det var svårt att hitta orden, men som tur var fick jag hjälp av två tjejer så jag hann bli klar i tid.





Sen var det äntligen dags för lunch. Jag var jättehungrig och åt lite sallad. Det var ganska gott men inte alls lika gott som blad från eukalyptusträd.




Här var jag ute med barnen och gjorde snökakor.



Här sitter jag och läser en bok och jag fick låna läsglasögon för att bokstäverna i boken var lite små. Bokstäverna blev lite större när jag hade läsglasögon.



Efter en lång skoldag la jag mig i soffan som fanns i klassrummet för att slappa lite för jag var trött. Jag fick också en frukt av en av killarna. Det var gott, nästan lika gott som bladen från eukalyptusträden.

Det var riktigt roligt att få följa med årskurs 2 på Norrskenets friskola i Kalix kommun en dag, men sen var det dags för mig att åka vidare.

Hejdå!
Cool-Koala


Följ Koalanbjörnens resa via Tour Builder. Ladda ner Google Earth först.
Koalans tidsplan hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Information angående bygget på Bryngelstorpskolan

Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...