fredag 8 februari 2013

Värmande rapporter

 åka pulka,åka släde,barn,fritid,personer,pojkar,pulkor,slädar,sporter,vinter

Jag kan berätta att flera föräldrar har kommit den här veckan och varit lite lyriska över hur bra barnen läser! Dagen var jättemysig! Alla skötte sig och hade roligt i snön.

Värmande rapport från vinterdagen och Eva W, då jag själv varit iväg på ännu ett uppdrag, denna gång planeringsmöte i Stockholm. Ni kanske kommer ihåg att jag berättat att jag är kontaktlärare för vårt läromedel i svenska, Den magiska kulan, som ges ut av förlaget Natur och Kultur.

Det är glädjande att ni ser framsteg i läsningen hos era barn. Det är många faktorer som påverkar självklart, t.ex. undervisning, läromedel, träning, men framför allt gör det underverk att ni föräldrar ser och uppmuntrar era barn i positiv riktning. Så sträck på er där hemma!

Min resa till London var otroligt spännande och lärorik. Jag har många intryck att ta hand om. Jag fick gå på BETT-mässan, lyssna på många mycket intressanta föreläsningar och även göra ett skolbesök. Där hade alla barn egna iPads. Jag har berättat och visat bilder från London för barnen i ettan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Information angående bygget på Bryngelstorpskolan

Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...