Under veckan har vi påbörjat vårt arbete med NTA-lådan Fast eller flytande. Lådan innehåller 15 uppdrag som vi ska genomföra. Den här veckan har vi gjort två av dem. Eleverna arbetar i par med uppdragen. Det första uppdraget var att undersöka en plastsked och en stålkula. De skulle hitta några likheter och olikheter mellan de två. Det andra uppdraget var att sortera 20 olika saker efter egenskaper t.ex. färg eller form. Det blev spännande diskussioner i grupperna om hur de skulle sortera.Vi kommer under ett antal veckor framöver att arbeta med uppdragen i NTA-lådan. Det vi har genomfört samlar vi i häften som eleverna sedan kommer att få ta hem. NTA står för Natur och Teknik för Alla.
När det gäller matematik har vi fortsatt att arbeta med talet 8. Vi har också arbetat med begreppet hälften och arbetat med övningar/uppgifter utifrån det.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Information angående bygget på Bryngelstorpskolan
Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...
-
Så gott som varje vecka jobbar vi med en ny bokstav. Nu ska ni få veta hur vi gör. Vi samlas på mattan och fröken tar fram några bildkort ...
-
Härligt att vara igång igen! Det märks att barnen är utvilade, pigga och alerta efter jullovet och laddade för att insupa ny kunskap. I ve...
-
Skolan var stor inuti, fast liten utanpå. Så här såg skolan ut. Det är Tuna Kyrkskola. Vi fick dela upp oss i fyra grupper. ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar