tisdag 2 oktober 2012

En oförglömlig dag

Det finns vissa dagar som man minns mer än andra. En helt vanlig födelsedag för mig, inte jämnt eller så. Jag har ju fyllt år ganska många gånger och tänkte inte fira så mycket i år.

Kom till skolan på morgonen utan någon som helst vetskap om vilket hemlighetsmakeri det skulle bli. På förmiddagen jobbade jag med Norrgruppens barn. Vi repeterade bokstäverna O, M, A och S i Den magiska kulan-boken. Sedan pratade vi om, ritade bilder och skrev meningar till sagan Solägget. Norrgruppsbarnen gratulerade mig, var så snälla och sa att jag inte alls var gammal.

Efter lunch kom jag in till Sörgruppsbarnen och när vi skulle sätta oss på runda mattan blev det med ens alldeles tyst. Sedan satte alla igång samtidigt att sjunga "Ja må hon leva" och att vifta med sina egengjorda grattiskort, som de smusslat fram utan att jag märkt någonting! Det är väl inte konstigt att jag blev rörd?

Under eftermiddagen haglade det sedan in fler grattiskort från Norrgruppen och nu har jag en hel tavla full med kort.




Jag är hänförd av all den omtänksamhet som era har barn gett mig idag. Den värmer!

Vill också passa på att tacka Pernilla som skänkt massor med äpplen till klassen, så att alla som vill kan gå och ta frukt om de blir sugna.

Själv avslutar jag kvällen med en äppeltårtbit och beundrar alla fina kort jag fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Information angående bygget på Bryngelstorpskolan

Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...